Hoe werkt het?

Hoe mijnSOS werkt: snelle en betrouwbare hulp

In noodsituaties telt elke seconde. Of het nu gaat om een medisch noodgeval, een ongeluk onderweg, een val of een andere onverwachte situatie, het is van levensbelang dat hulp snel ter plaatse is. mijnSOS is een webshop met producten die precies daarvoor zijn ontwikkeld: om in kritieke momenten snel en doeltreffend hulp te bieden. Op deze pagina leggen we uit hoe mijnSOS werkt en waarom het een verschil kan maken.

Meer over mijnSOS

mijnSOS is een webshop met persoonlijke aandacht voor haar klanten die mantelzorgers, zorgverleners, hulpdiensten én directe contacten met elkaar verbindt wanneer het er écht op aankomt. Gebruikers kunnen via de SOS-knop direct een SOS-signaal versturen, dat automatisch de locatie doorstuurt naar hun gekozen contactpersonen of hulpverleners en er wordt telefonisch contact gezocht met de opgegeven contactpersonen.

Hoe werkt een SOS-product van mijnSOS in de praktijk (m.u.v. het alarmhorloge MS-V10 en het thuisalarm)?

1. Keuze simkaart

Een sos-knop of alarmhorloge van mijnSOS is eigenlijk een kleine mobiele telefoon. Je kunt het SOS-product dus zónder een mobiele telefoon gebruiken. Dit kan doordat er een simkaart geplaatst wordt. Dit kan een prepaid simkaart zijn of een simkaart met een abonnement.

MijnSOS biedt 3 servicepakketten aan:

SIM-basis - SIM-zeker - SIM-compleet
Bij deze servicepakketten is de installatieservice inbegrepen. Je ontvangt direct na het plaatsen van de bestelling het digitale installatieformulier. Hierop vul je de noodnummers in en andere wensen voor het SOS-product, denk bijvoorbeeld aan het valalarm aan of uit.
Wij plaatsen een speciale mijnSOS-simkaart en we stellen de noodnummers en overige instellingen in.

Los product
Wilt u liever een eigen simkaart plaatsen? Dat kan natuurlijk ook, maar houd er rekening mee dat deze optie minder service biedt.

Hier lees je meer over de voor- en nadelen van een prepaid simkaart of een simkaart met een abonnement. 

2. Contactpersonen toevoegen

Je kunt zelf kiezen welke contactpersonen je in de noodlijst wilt plaatsen. Dit kunnen de buren zijn, één van de kinderen of een ander familielid. Direct contact met een alarmcentrale is ook mogelijk. 

Het aanpassen van contactpersonen of het opvragen van de locatie gaat via het betrouwbare sms-bericht. Je stuurt een sms-bericht vanaf een willekeurige mobiele telefoon naar het mobiele nummer van de simkaart in het SOS-product. 

3. Het verzenden van een SOS-signaal

In geval van nood druk je op de SOS-knop. Zodra dit gebeurt wordt je locatie in realtime gedeeld via een sms-bericht (link naar Google Maps) naar de opgegeven contactpersonen.

Direct daarna start de belronde. Dit betekent dat automatisch het eerste nummer wordt gebeld. Neemt deze niet op binnen 15 seconden (na 18-20 gaat de voicemail aan), dan wordt de oproep doorgeschakeld naar de tweede contactpersoon enzovoorts. 

Op het moment dat er telefonisch contact is, kun je net zoals bij een mobiele telefoon, een telefoongesprek voeren met elkaar.

Wanneer bij een val het SOS-product de val detecteert, wordt de belronde automatisch gestart (In alle gevallen is het valalam een technisch hulpmiddel. Iedere val is anders en soms moeilijk te detecteren. De SOS-tracker geeft dus nooit een 100% betrouwbare valdetectie.

Druk je per abuis op de SOS-knop of gaat het valalarm onterecht af? Dan heb je nog de tijd om de SOS-oproep te annuleren. Het kán zijn dat het sms-bericht met de locatie wel al verstuurd is.

Waarom kiezen voor mijnSOS

✅ Snelle hulpverlening door automatische locatievoorziening

✅ Direct persoonlijk contact met je naasten

✅ Gemoedsrust voor gebruikers én hun naasten

Voor wie is mijnSOS bedoeld?

mijnSOS is ideaal voor:

✅ Ouderen die zelfstandig wonen

✅ Mensen met een chronische aandoening

✅ Mantelzorgers die snel op de hoogte willen zijn

✅ Alleenwerkers

✅ Scholengemeenschappen en universiteiten

✅ Zorginstellingen

✅ Logistieke bedrijven

✅ Iedereen die zich veiliger wil voelen in alledaagse situaties

mijnSOS geeft je de zekerheid dat hulp altijd binnen handbereik is. Wil je meer weten of direct aan de slag? Bezoek onze website of neem telefonisch contact op via: 040-3113777.