Veelgestelde vragen
Alarmhorloge MS-V10
Maakt de noodknop of het alarm horloge gebruik van wifi?
Al onze producten werken met een simkaart om te bellen en sms'en, met uitzondering van het MS-V10 horloge en het thuisalarm.
De SOS-producten kunnen niet uitbellen via wifi. u heeft dus altijd een simkaart nodig met beltegoed.
Heb ik een mobiele telefoon nodig voor het functioneren van de noodknoppen?
Voor geen van onze producten heeft de gebruiker zelf een telefoon nodig voor het functioneren van de knop. Al onze producten werken met een simkaart om te bellen en sms'en, met uitzondering van het thuisalarm en alarmhorloge 4G. Voor het thuisalarm en MS-V10 horloge hebben alleen de noodcontacten een telefoon nodig voor de app om de noodmeldingen te ontvangen.
Wat gebeurt er als tijdens de noodoproep deze in de voicemail terecht komt
Heel belangrijk is dat de ontvanger het gesprek niet wegdrukt, maar over laat gaan. De noodknop belt namelijk na 15 seconden door naar het volgende nummer. Zorg dat de voicemail van de ontvanger op minimaal 20 seconden staat. Dat wil zeggen dat de voicemail pas aanspringt na 20 seconden. Dit kun je zelf regelen bij de provider van je telefoon.
Mocht het gesprek toch in een voicemail springen, dan kun je niets anders dan afwachten tot deze vol is.
Hoe achterhaal ik het ID-nummer van mijn horloge?
Als de sticker met het ID-nummer op de onderkant van het horloge niet meer aanwezig of leesbaar is kunt u het ID-nummer achterhalen door een sms-bericht te sturen naar het horloge. Stuur pw,123456,ts# naar het nummer van de simkaart in het horloge en het horloge reageert met een lang bericht waarin onder andere het ID-nummer staat. Als u het standaard wachtwoord 123456 voor de app heeft veranderd moet u dat wachtwoord invullen in plaats van 123456 in het commando.
Het lukt niet om het alarm horloge te bellen
Zorg ervoor dat het telefoonnummer waarmee u probeert te bellen is toegevoegd aan de lijst met telefoonnummers in de app. U kunt de lijst vinden in de instellingen onder de optie telefoonnummer. Alleen telefoonnummers die in deze lijst staan kunnen het alarm horloge bellen. Zorg er ook voor dat nummerweergave aanstaat op de simkaart van het alarm horloge en de beller.
De app geeft aan dat mijn horloge offline is
Als het alarm horloge offline gaat, krijgt de app de melding dat het apparaat offline is. Deze melding komt midden in beeld te staan in het blauwe vak in de app. Dit is het vak waar de laatste melding in komt te staan, dus bijvoorbeeld ook een SOS-alarm of een val-alarm. Wanneer het apparaat weer online is kan het zijn dat de melding offline nog steeds in het vak staat. Kijk voor de huidige status altijd boven in beeld. Als het alarm horloge offline is, staat hier offline en als het horloge online is staat hier stationair of in beweging.
Mocht offline blijven staan boven in het scherm controleer dan de volgende stappen:
Stap 1: Laad het horloge goed op. Als de batterij namelijk te laag is (rond de 5%) schakelt het apparaat zichzelf uit en gaat het offline. Opladen zorgt er ook voor dat het horloge automatisch inschakelt.
Stap 2: Controleer of de pincodebeveiliging van de simkaart is. Plaats de simkaart hiervoor eerst in een gewone telefoon en schakel dan de pincode uit via de instellingen van die telefoon. Plaats vervolgens de simkaart terug in het horloge.
Stap 3: Controleer of data staat ingeschakeld voor uw simkaart en of er genoeg tegoed op staat. Het inschakelen van mobiele data zorgt ervoor dat het horloge gebruik kan maken van het 4G-netwerk om te communiceren met de app. Het inschakelen van data en het controleren van tegoed kunt u doen door een account aan te maken voor uw simkaart bij uw provider en in te loggen op de website of in de app van uw provider.
Stap 4: Start het horloge opnieuw op door de SOS-knop lang (15 seconden) in te drukken. Er volgt een kort muziekje van ongeveer 5 noten. Als u daarna weer drukt volgt er na enige tijd een vrolijk muziekje. Dit is het signaal dat hij weer opstart. Na een paar minuten zou het horloge dan online moeten komen.
Stap 5: Controleer of uw provider dekking heeft in het gebied waar u zich bevindt.
Stap 6: Bij slechts enkele providers in uitzonderlijk gevallen (zoals Mobile Vikings in België) moet u de APN (internetinstellingen) van het horloge handmatig aanpassen. Achterhaal eerst bij uw provider de APN-instellingen en het MNC-nummer. Stuur daarna via sms het volgende commando naar het telefoonnummer van de simkaart in het SOS-horloge zie handleiding.
Hoe kan ik valdetectie instellen?
Standaard staat de valdetectie uit bij dit horloge.
Bij de instellingen in de Any tracking app kun je het valalarm inschakelen.
Let op hoe hoger het cijfer hoe minder gevoelig de valdetectie is. Bij dit horloge raden we deze aan om op niveau 6 te zetten.
Mijn noodknop heeft geen gps-signaal
Oorzaak: De eerste gps-bepaling duurt gemiddeld langer dan normaal. Daarnaast heeft de SOS-noodknop binnenshuis praktisch geen gps-ontvangst.
Oplossing: Loop buiten even een stukje met de noodkoop (niet te dicht bij grote gebouwen of bomen) en uw apparaatje zal automatisch de gps-positie updaten.
Mijn SOS-knop heeft het goed gedaan, maar stuurt geen berichten meer
Controleer het beltegoed. Als dit op is, kan uw noodknop namelijk geen berichten meer sturen en geen verbinding meer maken met het 2G- of 4G-netwerk. Het meest ideaal is een klein abonnement of een prepaid kaart die automatisch opwaardeert. Zo kunt u altijd de knop blijven gebruiken.
Alarmhorloges EV-06/EV-10 (Plus/Premium)
Maakt de noodknop of het alarm horloge gebruik van wifi?
Al onze producten werken met een simkaart om te bellen en sms'en, met uitzondering van het MS-V10 horloge en het thuisalarm.
De SOS-producten kunnen niet uitbellen via wifi. u heeft dus altijd een simkaart nodig met beltegoed.
Heb ik een mobiele telefoon nodig voor het functioneren van de noodknoppen?
Voor geen van onze producten heeft de gebruiker zelf een telefoon nodig voor het functioneren van de knop. Al onze producten werken met een simkaart om te bellen en sms'en, met uitzondering van het thuisalarm en alarmhorloge 4G. Voor het thuisalarm en MS-V10 horloge hebben alleen de noodcontacten een telefoon nodig voor de app om de noodmeldingen te ontvangen.
Wat gebeurt er als tijdens de noodoproep deze in de voicemail terecht komt
Heel belangrijk is dat de ontvanger het gesprek niet wegdrukt, maar over laat gaan. De noodknop belt namelijk na 15 seconden door naar het volgende nummer. Zorg dat de voicemail van de ontvanger op minimaal 20 seconden staat. Dat wil zeggen dat de voicemail pas aanspringt na 20 seconden. Dit kun je zelf regelen bij de provider van je telefoon.
Mocht het gesprek toch in een voicemail springen, dan kun je niets anders dan afwachten tot deze vol is.
Hoe kan ik valdetectie instellen?
Standaard staat het val-alarm ingesteld op een gevoeligheid van 5. . Hierbij is 1 de minst gevoelige instelling en 9 de gevoeligste. U kunt het val-alarm uitschakelen door het sms-bericht naar de noodknop te sturen. U kunt de gevoeligheid naar bijvoorbeeld 6 veranderen door fl1,6,1
Hoe lang gaat de batterij mee van mijn alarmhorloge?
Afhankelijk van de instellingen verschilt de batterijduur van het horloge. Wel raden wij aan om het horloge dagelijks op te laden tot 100 procent om te zorgen dat er altijd voldoende batterijspanning is. Opladen van 0 tot 100 procent duurt ongeveer 1 tot 2 uur.
Hoe groter het Led -scherm hoe sneller het leeg gaat.
Zorg dat de helderheid van het horloge op 1 staat en zet het aanraakscherm uit. Hiermee bespaar je batterij.
Ik stuur een sms-bericht maar krijg niet direct een reactie terug
Soms is de noodknop nog bezig met het updaten van de gps-positie, het versturen van berichten of het afhandelen van alarmen. Op zo'n moment stelt het apparaatje zelf de prioriteiten en kan het 10 tot 30 seconden duren voordat deze reageert op andere berichten.
Stuurt u de sms-berichten met een Android telefoon? dan kan het zijn dat de zogenaamde RCS-chat functionaliteit is ingeschakeld. Uw telefoon stuurt dan niet via het standaard sms-protocol berichten. Stuurt u de sms-berichten met een iPhone? Zorg er dan voor dat iMessage uitstaat. De noodknop kan namelijk alleen sms-berichten ontvangen en geen iMessage berichten.
Ik heb een gebied ingesteld (geo-fence alarm) maar krijg onterechte meldingen
Als de SOS-knop binnenshuis is, is de nauwkeurigheid beperkt. Als u de alarmmelding heel nauwkeurig zet (bijvoorbeeld op 200 meter) kan het zijn dat u een onterechte melding krijgt. Ons advies is om minimaal 500 meter aan te houden bij het instellen van het geo-fence alarm.
Mijn noodknop heeft geen gps-signaal
Oorzaak: De eerste gps-bepaling duurt gemiddeld langer dan normaal. Daarnaast heeft de SOS-noodknop binnenshuis praktisch geen gps-ontvangst.
Oplossing: Loop buiten even een stukje met de noodkoop (niet te dicht bij grote gebouwen of bomen) en uw apparaatje zal automatisch de gps-positie updaten.
Mijn SOS-knop heeft het goed gedaan, maar stuurt geen berichten meer
Controleer het beltegoed. Als dit op is, kan uw noodknop namelijk geen berichten meer sturen en geen verbinding meer maken met het 2G- of 4G-netwerk. Het meest ideaal is een klein abonnement of een prepaid kaart die automatisch opwaardeert. Zo kunt u altijd de knop blijven gebruiken.
Kan mijn alarmhorloge mee onder de douche?
Al onze alarmhorloges zijn minimaal IPX6 waterdicht. Dit betekent dat ze waterbestendig zijn en bestand zijn tegen waterstralen van 100 L/min. Toch is het verstandig om uw noodknop niet regelmatig mee te nemen onder de douche i.v.m. zeep, shampoo en cremespoeling en het niet bestand zijn tegen onderdompeling. Ons advies is om uw noodknop met enige bescherming mee te nemen onder de douche en daarna goed af te drogen.
Noodknoppen EV-07/EV-04/EV-12 (4G/Luxe/Plus)
Maakt de noodknop of het alarm horloge gebruik van wifi?
Al onze producten werken met een simkaart om te bellen en sms'en, met uitzondering van het MS-V10 horloge en het thuisalarm.
De SOS-producten kunnen niet uitbellen via wifi. u heeft dus altijd een simkaart nodig met beltegoed.
Heb ik een mobiele telefoon nodig voor het functioneren van de noodknoppen?
Voor geen van onze producten heeft de gebruiker zelf een telefoon nodig voor het functioneren van de knop. Al onze producten werken met een simkaart om te bellen en sms'en, met uitzondering van het thuisalarm en alarmhorloge 4G. Voor het thuisalarm en MS-V10 horloge hebben alleen de noodcontacten een telefoon nodig voor de app om de noodmeldingen te ontvangen.
Wat gebeurt er als tijdens de noodoproep deze in de voicemail terecht komt
Heel belangrijk is dat de ontvanger het gesprek niet wegdrukt, maar over laat gaan. De noodknop belt namelijk na 15 seconden door naar het volgende nummer. Zorg dat de voicemail van de ontvanger op minimaal 20 seconden staat. Dat wil zeggen dat de voicemail pas aanspringt na 20 seconden. Dit kun je zelf regelen bij de provider van je telefoon.
Mocht het gesprek toch in een voicemail springen, dan kun je niets anders dan afwachten tot deze vol is.
Ik kan het nummer van mijn noodknop niet bellen
Stap 1: Controleer of de pincodebeveiliging van de simkaart is. Plaats de simkaart hiervoor eerst in een gewone telefoon en schakel dan de pincode uit via de instellingen van die telefoon. Plaats vervolgens de simkaart terug in de tracker.
Stap 2: Controleer of de simkaart goed in de simkaarthouder zit. Schuif het klepje een stukje op totdat deze los klikt en kan worden geopend. Klap het klepje open en leg de simkaart in de houder neer met de contacten naar onder. Klap het klepje weer dicht en schuif het weer een stukje over de simkaart totdat het vastklikt.
Stap 3: Controleer of de instelling staat uitgeschakeld dat alleen bekende nummers de noodknop mogen bellen. Als deze instelling namelijk staat ingeschakeld kunnen alleen de maximaal 10 ingestelde telefoonnummers de noodknop bellen. Als u deze instelling toch wilt gebruiken
Hoe kan ik valdetectie instellen?
Standaard staat het val-alarm ingesteld op een gevoeligheid van 5. . Hierbij is 1 de minst gevoelige instelling en 9 de gevoeligste. U kunt het val-alarm uitschakelen door het sms-bericht naar de noodknop te sturen. U kunt de gevoeligheid naar bijvoorbeeld 6 veranderen door fl1,6,1
Hoe lang gaat de batterij mee van mijn alarm knop?
Afhankelijk van de instellingen gaat een noodknop ongeveer 2 tot 3 dagen mee voordat je deze weer moet opladen.
Wel raden wij aan om de noodknop dagelijks op te laden tot 100 procent om te zorgen dat er altijd voldoende batterijspanning is. Opladen van 0 tot 100 procent duurt ongeveer 1 tot 2 uur.
Mijn alarmhorloge stuurt geen berichten en/of belt niet uit
Stap 1: Test de simkaart door vanaf een andere telefoon naar de noodknop te bellen, gaat deze over, dan is de simkaart goed geïnstalleerd. Controleer in dat geval stap 2 en 3. Ontvangt de noodknop het telefoontje niet, controleer dan stap 3 en 4.
Stap 2: Controleer of uw simkaart voldoende saldo heeft. Sommige nieuwe simkaarten moeten eerst worden geactiveerd en opgewaardeerd voordat u deze kunt gebruiken. Plaats bijvoorbeeld de simkaart in een gewone telefoon en probeer of het mogelijk is om te bellen of te sms'en.
Stap 3: Controleer of de pincodebeveiliging van de simkaart is. Plaats de simkaart hiervoor eerst in een gewone telefoon en schakel dan de pincode uit via de instellingen van die telefoon. Plaats vervolgens de simkaart terug in de tracker. https://mijnsos.nl/noodknop-info/simkaart-pincode-verwijderen
Stap 4: Controleer of de simkaart goed in de simkaarthouder zit. Schuif het klepje een stukje op totdat deze los klikt en kan worden geopend. Klap het klepje open en leg de simkaart in de houder neer met de contacten naar onder. Klap het klepje weer dicht en schuif het weer een stukje over de simkaart totdat het vastklikt.
Stap 5: Controleer of uw provider dekking heeft in het gebied waar u zich bevindt.
Mijn SOS-knop stuurt geen berichten en/of belt niet uit
Stap 1: Test de simkaart door vanaf een andere telefoon naar de noodknop te bellen, gaat deze over, dan is de simkaart goed geïnstalleerd. Controleer in dat geval stap 2 en 3. Ontvangt de noodknop het telefoontje niet, controleer dan stap 3 en 4.
Stap 2: Controleer of uw simkaart voldoende saldo heeft. Sommige nieuwe simkaarten moeten eerst worden geactiveerd en opgewaardeerd voordat u deze kunt gebruiken. Plaats bijvoorbeeld de simkaart in een gewone telefoon en probeer of het mogelijk is om te bellen of te sms'en.
Stap 3: Controleer of de pincodebeveiliging van de simkaart is. Plaats de simkaart hiervoor eerst in een gewone telefoon en schakel dan de pincode uit via de instellingen van die telefoon. Plaats vervolgens de simkaart terug in de tracker.
Stap 4: Controleer of de simkaart goed in de simkaarthouder zit. Schuif het klepje een stukje op totdat deze los klikt en kan worden geopend. Klap het klepje open en leg de simkaart in de houder neer met de contacten naar onder. Klap het klepje weer dicht en schuif het weer een stukje over de simkaart totdat het vastklikt.
Stap 5: Controleer of uw provider dekking heeft in het gebied waar u zich bevindt.
Instructie voor het verwijderen van de pincode mijnsos.nl/noodknop-info/simkaart-pincode-verwijderen
Ik stuur een sms-bericht maar krijg niet direct een reactie terug
Soms is de noodknop nog bezig met het updaten van de gps-positie, het versturen van berichten of het afhandelen van alarmen. Op zo'n moment stelt het apparaatje zelf de prioriteiten en kan het 10 tot 30 seconden duren voordat deze reageert op andere berichten.
Stuurt u de sms-berichten met een Android telefoon? dan kan het zijn dat de zogenaamde RCS-chat functionaliteit is ingeschakeld. Uw telefoon stuurt dan niet via het standaard sms-protocol berichten. Stuurt u de sms-berichten met een iPhone? Zorg er dan voor dat iMessage uitstaat. De noodknop kan namelijk alleen sms-berichten ontvangen en geen iMessage berichten.
Ik heb een gebied ingesteld (geo-fence alarm) maar krijg onterechte meldingen
Als de SOS-knop binnenshuis is, is de nauwkeurigheid beperkt. Als u de alarmmelding heel nauwkeurig zet (bijvoorbeeld op 200 meter) kan het zijn dat u een onterechte melding krijgt. Ons advies is om minimaal 500 meter aan te houden bij het instellen van het geo-fence alarm.
Mijn noodknop heeft geen gps-signaal
Oorzaak: De eerste gps-bepaling duurt gemiddeld langer dan normaal. Daarnaast heeft de SOS-noodknop binnenshuis praktisch geen gps-ontvangst.
Oplossing: Loop buiten even een stukje met de noodkoop (niet te dicht bij grote gebouwen of bomen) en uw apparaatje zal automatisch de gps-positie updaten.
Mijn SOS-knop heeft het goed gedaan, maar stuurt geen berichten meer
Controleer het beltegoed. Als dit op is, kan uw noodknop namelijk geen berichten meer sturen en geen verbinding meer maken met het 2G- of 4G-netwerk. Het meest ideaal is een klein abonnement of een prepaid kaart die automatisch opwaardeert. Zo kunt u altijd de knop blijven gebruiken.
Kan mijn noodknop mee onder de douche?
Al onze noodknoppen zijn minimaal IPX6 waterdicht. Dit betekent dat ze waterbestendig zijn en bestand zijn tegen waterstralen van 100 L/min. Toch is het verstandig om uw noodknop niet regelmatig mee te nemen onder de douche i.v.m. zeep, shampoo en cremespoeling en het niet bestand zijn tegen onderdompeling. Ons advies is om uw noodknop met enige bescherming mee te nemen onder de douche en daarna goed af te drogen.
Simkaarten
Mijn provider rekent meer sms-berichten dan mijn noodknop verstuurt
Als een sms-bericht te lang is rekenen sommige providers twee sms-berichten in plaats van een. Vooral het SOS-bericht van de noodknop is redelijk lang. Bij dit bericht bestaat dus de kans dat providers het bericht dubbel tellen.
Heb ik mobiele data nodig voor mijn simkaart?
Alleen het alarmhorloge (MS-V10) heeft mobiele data nodig om te verbinden met de Any Tracking app. Het horloge moet namelijk toegang hebben tot het internet om verbinding te maken met de app. Via deze app kunt u de locatie van het horloge volgen en de instellingen veranderen. U kunt bij uw provider regelen of data staat ingeschakeld voor uw simkaart. De andere producten hebben dus genoeg aan alleen bel en sms-tegoed.
Welke provider moet ik kiezen voor mijn simkaart?
Als u uw noodknop met installatieservice hebt gekocht, zit standaard een simkaart van KPN in de noodknop geïnstalleerd. Mocht u toch voor een andere provider willen kiezen dan kunt u eenvoudig een nieuwe simkaart plaatsen.
In principe voldoet elke provider voor een 4G noodknop. Bij een MS-V10 wordt alleen Vodafone of KPN aangeraden.
In woonplaatsen in grensgebieden is er nooit volledige dekking mogelijk.
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart
https://coverage.vodafone.nl/coveragemvno/ziggo.shtml
https://www.providers.nl/mobiel/dekkingskaart/odido/
Hoe kan ik het beltegoed zien van mijn simkaart? (prepaid)
Normaal stuurt uw provider een sms-bericht als het tegoed van uw simkaart bijna op is. Dit bericht komt echter terecht bij de noodknop die hier verder niks mee doet. Als u het tegoed wilt controleren, kunt u een account aanmaken voor uw simkaart bij uw provider. Met dit account kunt u inloggen op de website of in de app van de provider. Hier kunt u vervolgens het tegoed bijhouden en uw simkaart opwaarderen. Meer informatie over het aanmaken van een account vindt u op de website van uw provider.
