In de noodknoppen en alarm horloges van mijnSOS moet een simkaart geplaatst worden, om de werking van het product te garanderen. Door middel van een simkaart in de noodknop/alarm horloge kun je een noodoproep maken en een telefoongesprek voeren met je naasten. Maar wat is de beste keuze?

Wat is een prepaid simkaart?

Bij een prepaid simkaart betaal je vooraf voor je belminuten, sms-berichten en data (het beltegoed). Je kunt zelf bepalen hoeveel beltegoed je wilt opwaarderen en je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk verbruikt. Er zijn geen maandelijkse kosten verbonden aan een prepaid simkaart. Prepaid is geschikt voor degene die minder frequent gebruik maken van hun noodknop/alarmhorloge en flexibel willen zijn in hun uitgaven. Bij een prepaid simkaart moet de simkaart minimaal 1x in de zes maanden gebruikt worden, anders vervalt het beltegoed en wordt de simkaart geblokkeerd. Bij sommige providers is dit zelfs eens in de 3 maanden. 

Wat is een simkaart met abonnement?

Bij een simkaart met abonnement betaal je een vast bedrag per maand waarvoor je een vast aantal belminuten, sms-berichten en data krijgt (bundel). Kom je buiten deze bundel, dan betaal je daar vaak extra voor. Een abonnement is geschikt voor mensen die regelmatig gebruik maken van hun noodknop/alarmhorloge en behoefte hebben aan vaste kostenstructuur.

Bij een abonnement beschik je altijd over beltegoed. Is je beltegoed bij de prepaid simkaart op? Dan werkt de noodknop/alarmhorloge niet.

Welke soort simkaart moet ik kiezen voor mijn noodknop of alarmhorloge van mijnSOS?

Voor onze noodknoppen EV-04 (luxe SOS-knop 4G) en EV-07BX (SOS-knop 4G) en het MS5X smart alarm horloge heb je een simkaart nodig met belminuten en sms-berichten. Data is niet noodzakelijk voor deze producten.


Voor het MS-V10 alarm horloge en de MS-V20 noodknop heb je een simkaart nodig met belminuten, sms én data. 5MB per maand is voldoende.

Voor alle producten van mijnSOS geldt dat je zelf de keuze kunt maken tussen een prepaid simkaart of een simkaart met een abonnement. Dit kan van elke willekeurige provider zijn. Je kunt ook de dekkingskaart per provider bekijken voor het bereik op jouw locatie.

MijnSOS prepaid simkaart

Als je kiest voor de installatieservice van mijnSOS, krijg je er een prepaid simkaart bij. Bij dit type simkaart is het belangrijk dat je zelf het beltegoed in de gaten houdt en aanvult. Dit is het makkelijkste als je een account aanmaakt bij deze provider. Momenteel is dit KPN.

MijnSOS abonnement simkaart (SIMzeker®)

Met mijnSOS SIMzeker® ben je volledig ontzorgd met de meest betrouwbare simkaart speciaal voor onze noodknoppen en alarm horloges. Met de simkaart schakelt de noodknop/het alarm horloge automatisch over naar het sterkste netwerk dat beschikbaar is. Zo ben je overal verzekerd van de best mogelijke dekking. Ook heb je geen omkijken naar het beltegoed. Alle verbruikskosten voor bellen, sms'en en eventueel data zijn inclusief. Een simkaart van bijvoorbeeld KPN, Vodafone of Simpel werkt altijd uitsluitend met het eigen netwerk. De SIMzeker®-simkaart is onafhankelijk en werkt met alle providers in Europa samen. De kaart heeft ruim voldoende beltegoed voor normaal gebruik en je betaalt geen aansluitkosten. De minimale contractperiode is 1 jaar. Na het eerste jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar. De kosten van de simkaart worden per maand vooruit gefactureerd.